Kaip lieknėti nebadaujant?

Updated: Jul 26

Daugelis žmonių mano, kad svorio metimas yra skausmingas dalykas. Norėdami prarasti tuos užsispyrusius kilogramus, turite nuolat badauti. Daugelis bijo net užsibrėžti svorio metimo tikslą, nes negali pakęsti minties apie alkio jausmą ir su juo susijusį susierzinimą. Daugeliui žmonių geriau turėti antsvorį, nei kęsti alkį. Na kas gali juos kaltinti?


Jei vienintelis būdas numesti svorį ar likti lieknam būtų nuolatinis badavimas, labai nedaug žmonių turėtų savo idealų svorį, o didžioji planetos gyventojų turėtų itin didelį antsvorį!


Badavimas tikrai nėra būtinas

Mūsų kūnas yra įspūdingas įrenginys. Jis tikrai nuostabus! Natūralus jo ritmas ir vidinis veikimas nurodo, kada esame alkani. Kūnas turi savisaugos mechanizmą, kuris praneš, kada reikia kaupti degalus. Alkio signalas kūne, informuoja jus, kad REIKIA valgyti tam, kad išlaikytumėte sveiką energijos lygį ir turėtumėte atsargų, reikalingų ląstelių gydymui, atstatymui ir palaikymui. Stiprūs alkio spazmai yra svarbūs kūno savisaugos signalai sakantys, kad jam gresia pavojus ir jam nedelsiant reikia maisto siekiant atkurti pusiausvyrą. Šie signalai neturėtų būti ignoruojami!

Jūsų kūnas neįsivaizduoja, kad pasaulyje gausu maisto ir tai yra viena iš pigiausių XXI amžiaus prekių. Jūsų kūnas veikia lygiai taip pat, kaip veikė ir jūsų senovės protėvių kūnai. Nuo to laiko bendra žmogaus kūno sandara nė kiek nepasikeitė. Kai jūsų senovės protėviai gyveno urvuose, jie kliovėsi savo gebėjimais susimedžioti maistą, kad galėtų patys maitintis. Kartais jie galėdavo praleisti kelias dienas ar savaites nieko nesumedžiodami ir tada kūnas jiems siųsdavo įspėjamuosius signalus apie gresiantį rimtą pavojų. Iškart vos tik gavus maisto, vis dar būdamas savisaugos režime, sukaupdavo tiek energijos atsargų, kiek galėjo, RIEBALŲ formoje! Jūsų kūnas šiandien veikia lygiai taip pat.


Badavimas tiesiog neveikia. Gamtai prieštarauja pati mintis, kad badaudamas galite ir sulieknėti. Žinoma, yra išimtys, kai žmonės tiesiog vartoja nepakankamai maisto siekdami išsilaikyti esamą, tačiau mes visi žinome tokios dietos pasekmes!


Taigi, mes visi žinome, kad bado dietos neveikia, o ir noro, kiekvieną dieną po 2 valandas praleisti sporto salėje, dažnai nebūna. Kaip tada mesti svorį? Gera naujiena - jums nereikia badauti norint sulieknėti. Taip pat nereikia per daug mankštintis. Tiesa yra paprasta! Reguliariai valgydami taisyklingus patiekalus ir leisdami savo kūnui pasisotinti turėsite sveiką ir liekną kūną. Neleisdami sau badauti, iš tikrųjų išvengsite persivalgymo, kuris dažniausiai atsitinka kai nutraukiate “alkanas” dietas.


Vienas iš būdų yra valgyti penkis ar šešis, gana mažus, sveikus patiekalus, padalintus per visą dieną. Užuot valgę tris didelius patiekalus pusryčių, pietų ir vakarienės metu, padalykite tą patį maisto kiekį į 6 patiekalus ir suvalgykite papildomą nedidelį patiekalą tarp mažų pusryčių ir pietų, vieną tarp pietų ir vakarienės, o jei vėliau esate alkanas, turėkite pasiruošę dar vieną. Stenkitės paskutinio maisto nevalgyti prieš pat miegą, suvalgykite jį likus 3 valandoms iki miego.

Nelaukite, kol pasijusite alkani. Valgyk iškart kai tik galėsite. Jei ilgai lauksite galimybės pavalgyti, jūsų kūnas pereis į panikos režimą, manydamas, kad neturite pakankamai išteklių jį išmaitinti ir persivalgysite! Todėl valgant dažnai, tačiau mažesnius patiekalus, jūsų kūnas bus patenkintas ir jūs būsite rečiau linkęs save palepinti.


Nepraleiskite valgio tikėdamiesi, kad jis padės sudeginti papildomas kalorijas. Galite manyti, kad praleidus patiekalą sutaupysite šiek tiek kalorijų ar sudeginsite riebalų, tačiau, kaip jau minėta, būna priešingai. Be to, jei praleidžiate ilgą laiką be maisto, daug labiau tikėtina, kad šalindami alkio jausmą persivalgysite.

Ar supratote, kad praleidžiant patiekalus iš tikrųjų sulėtėja medžiagų apykaita? Kadangi jūsų kūnas mano, jog trūksta maisto, jis ne tik kaupia papildomus riebalus, bet ir lėtina deginamų riebalų kiekį. Sureaguoja natūralus kūno išgyvenimo instinktas, jūs priaugate papildomo svorio ir deginate mažiau kalorijų bei riebalų. Kai kūnas degina riebalus juos versdamas energija, pastebėsite, kad tampate mieguistu ir pavargusiu. Badavimas tiesiog neveikia!


Be to, valgydami dažniau ir mažesnius patiekalus, taip pat turėtumėte išmokyti valgyti lėčiau. Po kiekvieno kąsnio padėkite peilį ir šakutę bei kramtykite keletą sekundžių ilgiau nei įprasta. Gali užtrukti iki dvidešimt 20 minučių, kol suprasime, kad kūnas yra sotus ir visiškai patenkintas. Kai valgote greitai, „kimšdami“ maistą į save, neatpažįstate esu „sotus“ signalo, kurį jūsų kūnas siunčia smegenims. Valgant lėtesniu tempu, jūs pradedate atpažinti šiuos savo kūno signalus ir išmokstate juos atpažinti anksčiau.


Kiekvieną dieną skirkite 15 papildomų minučių. Kai kuriems iš jūsų tai gali pasirodyti daug. Bet viskas ką tereikia padaryti, tai tas minutes padalinti per visą dieną. Išeikite į darbą 5 minutėmis anksčiau ir nueikite iki tolimesnės autobusų stotelės arba pastatykite automobilį 5 minutes toliau nei paprastai. Per pietus pasivaikščiokite 5 minutes arba lipkite laiptais, o nesinaudokite liftu. Eikite į šalia esančią parduotuvę, o ne važiuokite. Kiekvieną dieną lengva atlikti 15, 30 ar net valandos trukmės mankštą, jei ją taip padalinsite. Ir nepamirškite, nebadaukite, tai tiesiog neveikia!


Lieknėkite su mūsų programomis ir nebadaukite: https://www.21diena.lt/programos



5 views0 comments

Recent Posts

See All